WCZYTUJĘ

Wpisz szukaną frazę

Redaktor AgeFree

Ruszyła 11. edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM

Udostępnij

Większość z nas ma w swoim otoczeniu kogoś, kto choruje lub chorował na nowotwór. W przypadku kobiet najczęściej słyszymy o raku piersi, bo stanowi on aż 23 proc. wszystkich zachorowań. W Polsce codziennie u ponad 50 kobiet diagnozuje się tę chorobę. Zalecane jest samodzielne badanie piersi raz w miesiącu, poradniki, jak to zrobić, znaleźć można między innymi na YouTube oraz w aplikacji BIUSTOapka, którą bezpłatnie można pobrać na Android’a oraz IOS: biustoapka.pl.

Wcześnie wykryta zmiana ma szansę na całkowite wyleczenie, dlatego właśnie powstają kampanie takie jak Dotykam=Wygrywam.

Badaj się!

Fundacja Wsparcie na Starcie i stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny chcą zachęcić Polki do regularnego samobadania i noszenia dobrze dobranego biustonosza oraz do wsparcia reCYClingu poprzez oddanie swojego starego modelu, z którego będzie mogła skorzystać inna kobieta. Oddaj swój stanik do reCYClingu, odbierz rabat 20 zł na nowy i dobrze dopasowany biustonosz Panache. Lista punktów zaangażowanych w ogólnopolską zbiórkę biustonoszy znajduje się na stronie dotykamwygrywam.pl/recycling.

W promocji akcji wzięło udział wiele znanych i lubianych gwiazd, wśród nich są między innymi: Dorota Gardias, Beata Sadowska, Daniel Józek – Qczaj i Karolina Szostak. Co więcej, Natalia Przybysz jako jedna z ambasadorek akcji wydała utwór pt. „Miód”, który ma na celu promocję Dotykam=Wygrywam. Oprócz tego zaproszono również ekspertów, których zadaniem jest edukowanie o zdrowiu piersi.

Beata Sadowska

Czas na zmianę

Kampania Dotykam=Wygrywam zadaje ważne pytanie: czemu kobiety są wychowywane w przekonaniu, że to, jaki rozmiar, czy kształt mają ich piersi jest ważniejsze od ich zdrowia? Jest to fascynujące zjawisko, bo z jednej strony na Zachodzie mocno seksualizujemy kobiece piersi. Dużo też o nich rozmawiamy, ale nie w ten właściwy sposób. Te za duże, te za małe, te asymetryczne, a tamte zbyt obwisłe. Ludzie ustawiają się w kolejkach, żeby powiedzieć kobiecie, jakie mają zdanie na temat jej biustu, czy chce go eksponować, czy nie. Z drugiej strony żyjemy w społeczeństwie, w którym kobiece sutki wzbudzają skrajne emocje, a zdrowie piersi jest wciąż przez wiele kobiet bagatelizowane. Jedenasta edycja kampanii symbolicznie zaczyna nową dekadę w postrzeganiu kobiecych piersi przez same kobiety. Piersi to nie własność publiczna czy wyznacznik kobiecego „wyglądać albo nie wyglądać”.

Podczas gdy liczba zachorowań na raka sutka w Europie rośnie, ale śmiertelność maleje, w Polsce więcej kobiet choruje i umiera. Problem tkwi w ciągle niskiej świadomości społecznej, ale i fatalnej organizacji służby zdrowia. Dlatego podaj dalej informację o tej kampanii, im więcej kobiet zacznie się regularnie badać, tym więcej będzie w stanie w pełni wyzdrowieć.

 

Kampania DOTYKAM=WYGRYWAM organizowana jest nieprzerwanie od 11 lat z inicjatywy Izabeli Sakutovej, międzynarodowej ekspertki brafittingu i prezeski fundacji Wsparcie na Starcie, by budować w kobietach zdrowe nawyki dbania o piersi. 

Marka Panache, organizator DOTYKAM=WYGRYWAM, wraz ze sklepami brafittingowymi zlokalizowanymi na terenie Polski zachęca do oddania swojego starego stanika do reCYClingu, bo dochód z niego w 100% wesprze działalność statutową dwóch organizacji: stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji Wsparcie na Starcie.

Przez ostatnie 10 lat kampania DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała 140 388 sztuk biustonoszy do reCYClingu, co wynosi ponad 8,7 tony. Tradycja akcji reCYClingowej jest kontynuowana także i w tym roku, w całej Polsce, w terminie od 1 do 31 października. Drugi rok z rzędu partnerem reCYClingu jest firma WTÓRPOL – jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działająca zgodnie z zasadą zero waste.