WCZYTUJĘ

Wpisz szukaną frazę

Tags: , Redaktor AgeFree

Tęczowy świat Zandry Rhodes – już niedługo w IKEA

Udostępnij

„Nie ma czegoś takiego jak zbyt wiele wzorów i kolorów” – mówi Zandra Rhodes, brytyjska projektantka mody znana z tworzenia ekscentrycznych, wielobarwnych strojów. Zandra ubierała Dianę Spencer i innych członków rodziny królewskiej oraz wielu artystów i celebrytów, w tym Freddiego Mercurego – z tej współpracy znana jest najbardziej. Teraz 81-letnia artystka przypomina o sobie kolekcją, którą stworzyła dla IKEA, przy okazji przypominając, że kreatywność nie ma limitu wieku.

IKEA postanowiła zbadać, jak świat odważnych wzorów i żywych kolorów Zandry sprawdzi się kontekście wnętrzarskim. Kolekcja KARISMATISK to debiut artystki w projektowaniu elementów wyposażenia domu i manifest nieustraszonego wyrażania siebie w przestrzeni domowej. „Bądź odważna, bądź wspaniała, bądź sobą!” – to motto tej niezwykłej kolekcji, która odbiega znacząco od stylu IKEA. Zandra stworzyła 26 tęczowych projektów – dywanów, poduszek, wazonów i innych elementów wyposażenia. Wśród nich jest także nowa odsłona kultowej torby FRAKTA. FRAKTA by Zandra Rhodes to nadal wielofunkcyjna torba wykonana w 80% z poliestru z recyklingu, ale w „charyzmatycznej” odsłonie wygląda jak wielki pieróg w kolorze fuksji z plisowaną lamówką.

Torba FRAKTA z kolekcji KARISMATISK, fot. IKEA

„Torba FRAKTA to IKEA! Ta torba nie mogła zostać pominięta w kolekcji KARISMATISK i byłam podekscytowana, że mogę stworzyć własną wersję jednego z najbardziej znanych i rozpoznawalnych artykułów IKEA” – zdradza Zandra. Pytana o to, skąd czerpała inspirację do stworzenia tej kolekcji, mówi, że ze swojego domu, który od podłóg po sufit jest tęczowy. Chciała dać innym coś z tego, co otacza ją codziennie.

Zainspirowany przez Zandrę i jej nieustraszone podejście do życia i stylu zespół IKEA postanowił wspólnie dodać charakteru i charyzmy do naszych wnętrz, wykorzystując do tego kolory i wzory, w których Zandra czuje się najlepiej. Kolekcja jest jak jej autorka – głośna, dumna i manifestująca. Podobnie jak Zandra mówi: „Oto ja!”

fot. IKEA

KARISMATISK wzywa do pokazywania pewności siebie i charyzmy, do bycia dumną z manifestowania swojej osobowości we wnętrzu. „To rodzaj kolekcji, z której ludzie mogą wziąć tylko jeden kawałek i może ożywić on ich życie lub mogą wziąć kilka sztuk” – mówi artystka.

O ile KARISMATISK jest fantastyczny, to jest też funkcjonalny. IKEA wraz z Zandrą wykorzystała pięć wymiarów demokratycznego wzornictwa – formę, funkcję, jakość, zrównoważony rozwój i przystępną cenę – aby stworzyć zabawne rozwiązania dla codziennych potrzeb. Chociaż Zandra pasjonuje się ekstrawaganckimi nadrukami i kolorami, jej projekty zawsze są praktyczne. Tam, gdzie to możliwe, w kolekcji wykorzystane są materiały pochodzące z recyklingu.

Od września 2021 kolekcja będzie dostępna w sklepach IKEA na całym świecie.

Tagi

Następny Artykuł